Aktualności Drukuj Drukuj Zapisz Zapisz

Maturzyści na pielgrzymce
25-03-2016

Data wydarzenia: 25-03-2016

W dniach od 17 do 19.03.2016r. odbyła się pielgrzymka maturzystów z Liceum w Kaliszu Pomorskim oraz Liceum w Drawsku Pomorskim na Jasną Górę. Uczniowie odwiedzili również Pola Lednickie, spotkali się z Kardynałem Stanisławem Dziwiszem w Krakowie, a w drodze powrotnej zatrzymali na chwilę refleksji w Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu.

Oto relacja, spisana przez Klaudię Maziarz, uczennicę LO w Kaliszu Pomorskim z klasy IIId:

Pielgrzymkę Maturzystów rozpoczęliśmy dnia 17.03.2016 od wyjazdu spod Małego kościoła św. Pawła Apostoła w Drawsku Pomorskim i ZSP w Kaliszu Pomorskim. Kierowaliśmy się bezpośrednio do Lednicy, gdzie odwiedziliśmy dom imienia św. Jana Pawła II oraz przeszliśmy przez słynną Bramę Rybę, przez którą ciężko jest przejść podczas corocznych Spotkań Młodych. Następnie udaliśmy się do Częstochowy, gdzie dotarliśmy dość późno, ale zdążyliśmy na Apel Jasnogórski. Miałam możliwość tego dnia byćna apelu chyba najbliżej jak się da obrazu Matki Bożej Częstochowskiej, niesamowite przeżycie. Po apelu udaliśmy się na spoczynek do sióstr zakonnych.
Następnego dnia po śniadaniu udaliśmy się na wspólny śpiew do sali ojca Kordeckiego na Jasnej Górze, gdzie spędziliśmy kilka godzin, wraz z młodzieżą z całej Diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej, śpiewaliśmy pieśni religijne z Diakonią Muzyczną, a później z ks. Jakubem Bartczakiem, który jest jedynym księdzem raperem w Polsce. Istotnym punktem tej pielgrzymki byłamsza święta w bazylice,sprawowana pod przewodnictwem biskupa Edwarda Dajczaka oraz wspólna droga krzyżowa na wałach i zawierzenie w kaplicy cudownego obrazu. Z Częstochowy udaliśmy się do Krakowa, po drodze odwiedziliśmy Łagiewniki, miejsce w którym ponad 5 lat mieszkała św. s. Faustyna Kowalska i gdzie spoczywają jej relikwie.
Kolejny i zarazem ostatni trzeci dzień, był chyba najbardziej ciekawym dniem całej pielgrzymki. Udaliśmy się na spotkanie z księdzem kardynałem Stanisławem Dziwiszem, osobistym sekretarzem papieża Jana Pawła II w latach 1978–2005. Ksiądz kardynał opowiedział nam o Janie Pawle II, o miejscu w którym byliśmy. Było to dla nas niezapomniane przeżycie.
W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, gdzie naszą smutną refleksję nad tragizmem życia więźniów i okrucieństwem człowieka uwikłanego w system totalitarny wzbudziło zwiedzanie obozu koncentracyjnego i zapoznanie się z jego historią.
Pielgrzymkę uważam za udaną, ten wyjazd skłonił mnie do wielu przemyśleń i pomógł spojrzeć trochę inaczej na religię.
Dziękujemy naszym katechetom i nauczycielom za zorganizowanie tak ciekawej, innej niż wszystkie, bo pogłębiającej nasze życie duchowe, wycieczki. Kaliskimi Licealistami opiekował się ksiądz Piotr Śmiechura i nauczyciele – pan Paweł Łuczko oraz Krzysztof Wójciak. Licealistami z Drawska Pomorskiego ksiądz Robert Gruszowski oraz nauczycielki – pani Anna Głudziejewska i Agnieszka Kołtowska.
Pragniemy również serdecznie podziękować Staroście Drawskiemu, panu Stanisławowi Kuczyńskiemu i władzom Powiatu Drawskiego za finansowe wsparcie naszego wyjazdu.
Powrót

Projekty i inwestycje
Ikona drzewko w dłoni
Wsparcie
dla firm w ramach tarczy