Spotkanie miało charakter szkoleniowy i dotyczyło specyficznych trudności w uczeniu się. Przedstawiono aktualne metody badawcze na poszczególnych etapach diagnozowania specyficznych trudności w nauce czytania i pisania oraz trudności, z jakimi spotykają się uczniowie z dysleksją na wszystkich przedmiotach szkolnych. Wspólnie dokonano omówienia zalecanych metod pracy z uczniami.
Uczestnicy spotkania mieli także możliwość przybliżenia tematu dotyczącego pracy mózgu i skutecznego uczenia się z wykorzystaniem filmu edukacyjnego z zakresu neurodydaktyki. W dalszej części spotkania dyskutowano nad bieżącymi obszarami współpracy, w tym określonych w przepisach zasad opracowywania i przekazu informacji na temat funkcjonowania dzieci, będących uzupełnieniem diagnozy wykonywanej w Poradni. Uczestnicy spotkania mieli możliwość odbycia indywidualnych konsultacji i rozmów.
Spotkania takie są cennym źródłem pomysłów i wymiany informacji wzbogacających warsztat pracy zarówno pedagogów szklonych, jak i pracowników Poradni.