Celem szkolenia było także wypracowanie metod współpracy między poradnią a nauczycielami matematyki i utworzenie dla nich grupy wsparcia. Mimo tego, że matematyka się nie zmienia, to jednak z biegiem czasu zmienia się sposób jej nauczania. Dziś nie wystarczy kreda i tablica, aby zafascynować uczniów matematyką. Nauczyciele uczestniczący w spotkaniu w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Drawsku wiedzą, że aby zainteresować ucznia, trzeba iść z duchem czasu, wzbogacać stale swój warsztat pracy, uczyć się od innych oraz dzielić się wiedzą.
W zajęciach wzięli udział matematycy ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, którzy nauczają matematyki na pierwszym etapie edukacyjnym. Tematem przewodnim spotkania były „Skuteczne metody pokonywania trudności w nauczaniu matematyki”.
W trakcie szkolenia prowadzonego przez Dyrektora Wioletę Kubik i terapeutę Zofię Lisowską nauczyciele dowiedzieli się m.in.o przyczynach dyskalkulii i metodach diagnozy oraz metodach pracy służącej wyrównywaniu deficytów. Tematyka obejmowała także nowoczesne metody nauczania matematyki wykorzystujące najnowsze narzędzia technologii informacyjnej i komunikacyjnej, wspomaganie ucznia o specyficznych potrzebach edukacyjnych i współczesne trendy w pedagogice nauczania.
Spotkanie było okazją do poznania się i wymiany doświadczeń między specjalistami, którzy chętnie dzielili się sprawdzonymi patentami na zwiększenie zainteresowania uczniów przedmiotem, jak i dla poprawy wyników zdawalności egzaminu maturalnego z matematyki.