Uczniowie z kaliskiego technikum podnoszą kwalifikacje zawodowe
Data wydarzenia: 22-06-2020
Uczniowie z trzech klas Technikum Informatycznego w ZSP w Kaliszu Pomorskim po zniesieniu obostrzeń epidemiologicznych realizują kolejne zadania w ramach projektu Budowa zintegrowanego szkolnictwa zawodowego na terenie Strefy Centralnej, poprzez wzmocnienie specjalizacji regionalnych na obszarze powiatu drawskiego. W czasie pandemii koronawirusa zdalne nauczanie okazało się rozwiązaniem umożliwiającym kontynuację części zajęć projektowych.
Uczniowie z klasy pierwszej technikum na wypożyczonych ze szkoły laptopach, zakupionych w ramach Kontraktu Samorządowego realizują on-line dwa moduły z kursu zawodowego przygotowującego do egzaminu czeladniczego w zawodzie fotograf o specjalności fotografia reklamowo-cyfrowa. W ramach tych zajęć doskonalą umiejętności w obsłudze programów graficznych Photo Shop i Corel. Zajęcia praktyczne z kursu mają odbyć się w nowym roku szkolnym 2020/21, a egzamin czeladniczy zaplanowany jest w grudniu 2020r.
Wszystkie klasy technikum realizują obecnie on-line grupowe doradztwo zawodowe. Na zajęciach dokonują samooceny własnych zasobów w kontekście przedsiębiorczości i predyspozycji zawodowych. Poznają kompetencje, których oczekują pracodawcy na współczesnym rynku pracy. Uczą się jak pisać dokumenty aplikacyjne dotyczące konkretnych ofert pracy oraz jak najlepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej.
Młodzież z klasy drugiej i trzeciej technikum kontynuuje kurs prawa jazdy kat. B, realizując e-learningowo teorię, a praktyczną jazdę samochodem doskonaląc pod okiem instruktorów. W czasie wakacji kaliscy informatycy poszerzą doświadczenie zawodowe odbywając staże w firmach i przedsiębiorstwach, gdzie będą doskonalić praktyczne umiejętności u pracodawców. Nie wszystkie zadania projektowe można wykonać zdalnie, dlatego zajęcia na uczelniach wyższych - Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Wałczu i Akademii Morskiej w Szczecinie zostały przesunięte na kolejny rok szkolny. Mamy nadzieję, że uda się je zrealizować.
Koordynatorzy projektu dyrektor Maciej Rydzewski i zastępca dyrektora Katarzyna Witek są w stałym kontakcie z pracodawcami, uczelniami wyższymi wykładowcami oraz z uczniami i ich rodzicami, na bieżąco informując przez dziennik elektroniczny o postępach i szczegółach realizacji kolejnych zadań projektowych.
Katarzyna Witek - szkolny koordynator projektu