Aktualności Drukuj Drukuj Zapisz Zapisz

Współpraca polsko-niemiecka ponad ograniczeniami COVID-19
21-05-2021

Współpraca polsko-niemiecka ponad ograniczeniami COVID-19

Data wydarzenia: 21-05-2021

Zespół Placówek Edukacyjno-Terapeutycznych w Bobrowie przystąpił do naboru specjalnego COVID-19 w ramach Funduszu Małych Projektów: „Walka z pandemią COVID-19 i jej konsekwencjami w Euroregionie Pomerania” w ramach „Funduszu Małych Projektów Komunikacja-Integracja-Współpraca“.

ZPET realizuje działania pod hasłem: „Poznajmy siebie, działajmy razem! – ponad ograniczeniami COVID-19”. Zakładają one cztery działania modułowe o charakterze edukacyjno-terapeutycznym. Tematyka tych modułów jest następująca: My – narodowo, My – aktywnie  i sportowo, Pocztówki z wakacji, My – w szkole i w małej ojczyźnie.
 
W ramach projektu „Poznajmy siebie, działajmy razem! – ponad ograniczeniami COVID-19” ZPET nawiązuje współpracę ze szkołą niemiecką. Wymiana treści odbywać będzie się na zasadzie wymiany informacji o otaczającym świecie między młodzieżą ucząca się w ZPET w Bobrowie, w placówce w Drawsku Pomorskim przy ul. Złocienieckiej 25 oraz w Czaplinku przy ul. Wałeckiej 57 i Willy-Gabbert-Schule Templin z Niemiec. Czas realizacji projektu to 06.05.2021r. do 06.11.2021r.
 
Wspólne poznawanie siebie, polskich i niemieckich tradycji, rodzinnych zwyczajów, form spędzania czasu wolnego to doskonała nauka dla młodzieży pochodzącej z różnych krajów. Mimo odległości mogą oni poznawać swoje zwyczaje, zbierać informacje o ich małych ojczyznach i prezentować kolegom i koleżankom ze szkoły partnerskiej.
 
Działania podjęte w ramach projektu uzasadniają konieczność doposażenia placówki w niezbędny sprzęt elektroniczny, który zostanie sfinansowany w ramach budżetu pozyskanego projektu.  Kształcone będą także umiejętności dzieci i młodzieży w obsłudze tych urządzeń – komputerów przenośnych, urządzeń wielofunkcyjnych, aparatu fotograficznego, kamery oraz niezbędnego oprogramowania. Co więcej, urządzenia będą wspierały szerokorozumiany proces edukacyjny i społeczny, przez niwelowanie różnic środowiskowych oraz poczucia wykluczenia. Umiejętność angażowania się w zadania, wkład pracy własnej, praca w grupie oraz umiejętności interpersonalne to element pracy terapeutycznej.
 
Wśród młodzieży z zaburzeniami autystycznymi szczególnie ważne jest włączanie ich w życie społeczne. Należy zaznaczyć, że szkoła partnerska będzie realizowała tzw. projekt uzupełniający, który wzmocni nawiązaną współpracę polsko-niemiecką.

 

Tekst: Małgorzata Siluk, nauczyciel ZPET w Bobrowie

Powrót
Związek Powiatów Polskich
Edukacja
ikona
Newsletter

Ikona Newsletter

Zdrowie i opieka społeczna
Ikona
Wnioski
i druki
Ikona dokumenty
Projekty i inwestycje
Ikona drzewko w dłoni
Wsparcie
dla firm w ramach tarczy
Ikona
Transport Publiczny/Transport na życznie
Ikona